Reklama internetowa dla dietetyków — marketing idealny w pigułce

W pracy, jaką wykonuje niezależny dietetyk, marketing odgrywa kluczową rolę. Konkurencja w branży powoduje, że chcąc osiągnąć sukces, należy wyróżnić się z tłumu. Niestety, przypadkowe działania reklamowe lub sporadyczna obecność w mediach społecznościowych nie zaprowadzą cię daleko. Jeśli pragniesz zarabiać więcej, musisz lepiej zorganizować swój marketing, korzystając ze sprawdzonych metod. Jak to zrobić? Z przyjemnością ci to wyjaśnię.

Dlaczego dietetycy potrzebują stałego dopływu klientów?

Każdy dietetyk chciałby, aby pozyskany raz klient pozostał nim na zawsze. Niestety, rzeczywistość tej branży nie jest tak kolorowa. Znaczna część osób decydujących się na usługi dietetyczne szybko rezygnuje. Inni wybierają pojedyncze konsultacje, a nie długofalowe współprace. Z kolei ci, którzy wytrwali dłużej, często po prostu osiągają swoje cele i nie potrzebują dłużej korzystać z pomocy specjalisty. Jeśli więc zastanawiasz się, jak reklamować się jako dietetyk, nie jesteś sam. Niemal wszystkie osoby świadczące usługi tego typu potrzebują stałego dopływu klientów, aby móc funkcjonować na rynku.

Jak reklamować się jako dietetyk?

Zwykła obecność w Internecie to za mało, aby bezustannie zdobywać klientów. Skąd ten wniosek? Z doświadczenia. Oczywiście drobna część osób zainteresowanych usługą dietetyka jest na tyle pewna i świadoma swoich potrzeb, aby samodzielnie skontaktować się z odpowiednim specjalistą i nawiązać współpracę. Przejmowanie takich klientów z rynku jest możliwe, jednak zdecydowana większość specjalistów nie może oprzeć swojego modelu biznesowego o tę metodę. Konkurencja jest ogromna, a osoby poszukujące dietetyka na własną rękę w większości trafiają do najlepszych i najpopularniejszych praktyków.

Naturalnie rodzi się pytanie — jak reklamować się jako dietetyk? Odpowiedź jest prosta: to ty musisz wychodzić na spotkanie osobom zainteresowanym twoimi usługami. Marketing dietetyka musi być proaktywny. Nie czekaj, aż ktoś sam się do ciebie zgłosi! Mnóstwo osób rozważa możliwość skorzystania z pomocy dietetyka na tyle poważnie, że w momencie pojawienia się konkretnej oferty po prostu ją przyjmuje i płaci za usługę! Ale jak dotrzeć do takich ludzi?

Facebook ads dla dietetyków

Jeśli zastanawiasz się, jak rozwinąć gabinet dietetyczny lub po prostu znaleźć więcej klientów na usługi dietetyczne, Facebook ads jest tym, czego szukasz. Ta forma reklamy internetowej pozwala docierać do konkretnych osób, a to z kolei jest kluczem do powodzenia w omawianej branży.

Co ważne, Facebook ads mogą pozyskiwać za ciebie numery telefonów lub inne dane kontaktowe do ludzi zainteresowanych twoją usługą. Możliwe jest także przekierowanie komunikacji do aplikacji Messenger. Czyż nie jest to genialne rozwiązanie? Pamiętaj również, że to ty ustalasz, kto zobaczy treść reklam. Określając tak zwaną “grupę docelową”, wybierasz “parametry” osób, do których chcesz dotrzeć. Dzięki temu masz absolutną pewność, że twoje reklamy zobaczy grupa ludzi, wśród której na pewno znajdą się ludzie zainteresowani usługami dietetyka.

Siła social media

Media społecznościowe mają ogromny wpływ na nasze decyzje zakupowe. Social media gabinetu dietetycznego lub dietetyka działającego online mogą zdziałać cuda. Oczywiście nie jest to proaktywna metoda zdobywania klientów, taka jak Facebook ads, dlatego też nie należałoby spodziewać się po niej natychmiastowych efektów. Warto jednak wkomponować świadomą pracę nad mediami społecznościowymi do długoterminowej strategii rozwoju firmy.

Strona internetowa to też forma reklamy

Współpraca z dietetykiem bazuje na zaufaniu. W końcu masz bezpośredni wpływ na zdrowie swoich podopiecznych, a do tego być może pomagasz im w osiągnięciu wymarzonego ciała. Z tego powodu zdecydowana większość osób przed podjęciem współpracy przynajmniej pobieżnie przestudiuje twoją prezencję w Internecie. Nowoczesna i funkcjonalna strona internetowa dla dietetyka skutecznie służy w roli karty przetargowej w staraniach o klienta.

Oczywiście własna witryna może pełnić liczne funkcje w procesach marketingowych. Popularną praktyką jest na przykład kierowanie ruchu na stronę internetową, a następnie wykorzystywanie informacji o odwiedzających w działaniach remarketingowych.

Największe błędy marketingowe dietetyków

Głównym błędem dietetyków jest nieznajomość grupy docelowej. Pragnąc większych zarobków, musisz jasno ustalić, do kogo kierujesz swoją ofertę. Dzięki temu będziesz w stanie skutecznie poruszać czułe punkty zainteresowanych i z łatwością konwertować ich na zyskownych klientów. Co więcej, określenie grupy docelowej pomoże ci, jeśli interesuje cię prowadzenie social media gabinetu dietetycznego lub podejmowanie innych działań marketingowych.

Jednym z ‘grzechów głównych’ jest także brak świadomych procesów. Chaotyczny marketing to prosta droga do straty czasu i pieniędzy. Oczywiście strategia marketingowa dla dietetyka lub gabinetu nie musi być skomplikowana. Bez niej zdajesz się jednak na przypadek, a prawdopodobieństwo sukcesu jest niskie.

Chcesz nadać więcej sensu swoim działaniom marketingowym? Marzysz o rezultatach, czyli realnych zwrotach z reklamy w postaci większych zarobków? Pomogę ci osiągnąć ten cel. Na łamach kursu lub konsultacji wyjaśnię ci, jak powinna wyglądać reklama dietetyka w Internecie. Jeśli tylko zechcesz, mogę również usiąść za sterami twojego marketingu, gwarantując namacalne rezultaty. Napisz do mnie teraz! Kontakt: przedsiebiorczytrener@gmail.com

Polecam przeczytać również:

Ciekawe Artykuły