Zaglądając na strony internetowe w medycynie estetycznej i stomatologii bardzo często nie pojawia się piksel facebooka. Strony traktowane są jak swego rodzaju cennik online gdzie można zajrzeć i zapoznać się w podstawowym wymiarze z ofertą. Niektóre firmy nie posiadają własnej strony, mając do dyspozycji tylko Booksy. Sprawdźmy na co warto zwrócić uwagę w marketingu medycyny estetycznej i stomatologii.
Marketing w medycynie estetycznej i stomatologii – od czego zacząć?
Kiedy tworzymy stronę internetową musimy pamiętać o tym, że strona ma się podobać klientom, a nie Tobie jako właścicielowi firmy. Dlatego ważne jest aby zacząć działania marketingowe w medycynie estetycznej i stomatologii z perspektywy klienta. Potencjalny klient szuka informacji o firmie czy konkretnej usłudze więc dobrze będzie jeśli robiąc to trafi właśnie na Twoją firmę. Dzięki odpowiedniemu zaprojektowaniu działań marketingowych i stworzeniu lejka sprzedażowego jesteśmy mu w stanie to znacznie ułatwić. Wiemy, że decyzje zakupowe często nie są podejmowane od razu, a przechodzą przez pewien proces. Klienci często mają obawy przed skorzystaniem z oferty i tworząc odpowiedni marketing musimy pomóc klientowi te obawy przezwyciężyć.
Publikuj systematycznie treści na swojej stronie
Kiedy klienci szukają konkretnej usługi to chcą się o niej dowiedzieć jak najwięcej i warto umieszczać takie informacje na swoich stronach firmowych. Dzięki temu edukujemy naszych klientów i pozwalamy już na tym etapie zapoznać się z naszą marką. Dzięki temu budujemy również status eksperta w branży co przekłada się na większe zaufanie wśród klientów. Z mojego doświadczenia wynika, że właściciele nie mają czasu zajmować się stroną firmową lub nie wiedzą co na niej publikować. Dlatego w mojej agencji marketingowej powstała usługa, która rozwiązuje ten problem i to my jako FEJSTAJM przejmujemy w całości działania związane z marketingiem Twojego gabinetu. Dbamy również o to by pojawiały się odpowiednie treści na Twojej stronie, zajmujemy się reklamą na facebooku i jeśli trzeba prowadzimy social media. Regularne publikacje treści dają również większą szansę na to, że nasza strona pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwania. Jeśli więc myślimy o biznesie długoterminowo to warto wziąć to już teraz pod uwagę gdyż artykuły na stronie dopiero po czasie zyskują popularność. Dla przykładu szczyt zasięgów postu w social media trwa kilka godzin, a nasz artykuł może zdobyć dużą ilość wyświetleń w ciągu 5 lat. Warto więc będąc właścicielem biznesu mieć świadomość, że nie wszystkie działania marketingowe przynoszą zwrot od razu, ale systematyczne inwestowanie w takie działania pozwoli firmie długofalowo przyciągać nowych klientów.
Jak obniżyć koszty reklamy?
Zanim zaczniemy włączać reklamy na Facebooku powinniśmy sprawdzić czy pozostałe elementy związane z marketingiem naszej firmy ze sobą współgrają, a narzędzia są odpowiednio skonfigurowane. W jakiś sposób musimy mierzyć czy nasze działania są skuteczne i przynoszą odpowiednie rezultaty czy nie. Słyszałeś o pojęciu remarketing? To działania, które są kierowane do osób, które miały już jakiś kontakt z naszą firmą. Przykładowo są to osoby, które odwiedziły Twoją stronę lub podejmowały jakąś interakcje z Twoim fanpage. Do tego potrzebny nam jest właśnie piksel Facebooka. Dzięki temu w pierwszej kolejności docieramy płatną reklamą do osób, które nas jeszcze nie znają, a później możemy do nich wracać z innymi kreacjami reklamowymi. Jeśli odpowiednio stworzymy reklamę ograniczymy też liczbę kliknięć osób, które nie są zainteresowane naszą ofertą lub wykraczają poza naszą grupę idealnych klientów.
Booksy – czy warto korzystać?
Wiele gabinetów korzysta z Booksy i ma to niewątpliwie wiele zalet, ale ma też wadę. Jeśli nie posiadamy własnej strony firmowej to ciężko będzie nam monitorować i również mierzyć działania reklamowe. Rozwiązaniem tego problemu może być nawet prosta strona w formie wizytówki czy tzw. landing page gdzie umieszczamy przycisk Booksy. Mamy tutaj chociaż taką możliwość aby wrócić do osób, które weszły na naszą stronę i kliknęły w Booksy z kolejnymi reklamami. Mamy również możliwość monitorowania ilości kliknięć w przycisk, a dzięki temu system facebooka będzie mógł łatwiej wyszukać kolejne osoby, które mogą w niego kliknąć ponieważ interesują się tego typu ofertą.
Dzięki temu nasze działania staną się skuteczniejsze, a pieniądze wydawane na reklamę nie będą marnowane.
Wizerunek eksperta w branży medycznej
W branży medycznej nie wszystko możemy reklamować. Przepisy w tym temacie coraz bardziej się zaostrzają dlatego tym bardziej warto budować wizerunek eksperta w branży. Możemy to robić jako właściciele firmy, ale również taki wizerunek może budować cała firma, poszczególne gabinety czy personel. W tym celu możemy stworzyć serię artykułów eksperckich z naciskiem na tematy, które są związane ze strategią marketingową. Takie artykuły często stają się dobrym źródłem ruchu na stronie organicznie (bezpłatnie), jak również dzięki płatnym reklamom. Taki artykuł wykorzystany w płatnej promocji nie jest odbierany jako nachalna reklama wołająca „KUP COŚ”.
Dzięki takim praktykom jesteśmy w stanie zbudować zaufanie klienta. Tworząc artykuły zastanówmy się co klient może wpisywać w wyszukiwarkę google kiedy szuka informacji na dany temat. W ten sposób będziemy wyżej pozycjonować swoją stronę.