Jeśli jesteś trenerem personalnym to warto wiedzieć jak pozyskiwać klientów na treningi personalne, czyli mówiąc wprost jak pozyskiwać klientów do swojego biznesu. Jest kilka dróg, które prowadzą do zdobywania nowych klientów na treningi. Można bezpłatnie lub tanio pozyskiwać klientów na treningi jednak to wymaga od nas większego zaangażowania i czasu. Można również wybrać opcję, która pozwoli szybko pozyskać klientów na treningi personalne jednak wymaga niewielkiego budżetu na start i pewnych umiejętności, które można nabyć w krótkim czasie.
Jak pozyskać klientów – trener personalny
Często można usłyszeć, że trenerów personalnych jest już tak dużo, że ciężko się przebić i brakuje klientów. Wielu trenerów personalnych szuka rozwiązań o tym jak się wyróżnić w branży fitness, jak stać się popularnym trenerem personalnym. i oczywiście takim trenerem, który dużo zarabia. Jeśli zastanawiasz się ile zarabia trener personalny to z moich ankiet wynika, że średnio większość trenerów personalnych zarabia 3500 zł – 5000 zł. Druga grupa mieści się w przedziale 5000 zł – 10 000 zł, ale nie jest to procentowo duża liczba.
Klientów możemy pozyskiwać organicznie – metody organiczne to inaczej bezpłatne działania, na które zazwyczaj poświęcamy dużo czasu. Z mojego doświadczenia przy współpracy z trenerami wynika, że na takie działania większość nie ma czasu. Praca trenera personalnego jest dodatkowym źródłem dochodu i ludzie na początku w ten sposób sobie dorabiają pracując gdzieś na pełny etat.
Metody organiczne pozyskiwania klientów
- Ogłoszenia na portalach regionalnych, forach, grupach na facebooku oraz takich jak olx. Dzisiaj już wielu trenerów personalnych publikuje swoje ogłoszenia na olx, natomiast jeszcze niedawno, nie było to takie popularne. Wielu trenerów uważało to wręcz za niestosowne by się w taki sposób ogłaszać. Jest to jednak dobry sposób na pozyskiwanie nowych klientów na treningi.
- Aktywność w sieci tam gdzie mogą być Twoi klienci. Możesz udzielać się na grupach na facebooku i służyć pomocną radą innym. Dzięki temu Twoi potencjalni klienci będą mogli Cię zauważyć oraz zobaczyć, że znasz się na tym co robisz. Kolejna aktywność to Social Media. Możesz lajkować komentarze swoich potencjalnych klientów nie tylko u siebie na profilu, ale również na profilu konkurencji. Komentować w merytoryczny sposób posty konkurencji pobudzając do dyskusji i wymiany zdań. Dzięki temu również ludzie Cię zauważą. Im częściej Cię wszędzie widać tym lepiej. Ludzie muszą się zetknąć z Twoją osobą wielokrotnie aby zapamiętać, że jesteś trenerem personalnym.
- Bezpośredni kontakt z potencjalnym klientem. Jeśli prowadzisz profile społecznościowe w odpowiedni sposób to powinny Cię obserwować osoby, które są zainteresowane tematyką jaką publikuje w social media trener personalny. Możesz do tych osób napisać wiadomość prywatną, przywitać się i zapytać dlaczego obserwują właśnie Twój profil. Co im się najbardziej tutaj podoba. Dzięki temu nawiązujesz relację z odbiorcom i jeśli będzie chciał skorzystać z usług trenera personalnego to chętniej wybierze właśnie Ciebie.
- Wykorzystaj również profil prywatny na facebooku. Przygotuj zdjęcie w tle na facebooku w taki sposób aby ludzie od razu wiedzieli czym się zajmujesz. Komu i w czym pomagasz.
- Publikuj treści, które faktycznie interesują Twoją grupę odbiorców i mów ich językiem. Czasem klienci sami się zgłaszają. Nie można na to liczyć, ale jeśli będziesz publikować właściwe treści na swoich profilach to jest wyższe prawdopodobieństwo, że to zrobią. Co to znaczy właściwe treści? Takie, które odpowiadają na problemy Twoich potencjalnych klientów. Jeśli klient chce schudnąć to być może nie interesują go skomplikowane plany treningowe, które pokazujesz na profilu oraz bardzo ciężkie i wymagające treningi, które mogą potencjalnych klientów jedynie odstraszyć. Zacznij od podstaw i wytłumacz również banalne rzeczy. Wielu klientów będzie dopiero zaczynać.
Najskuteczniejsza metoda pozyskiwania klientów na treningi personalne to reklama na facebooku.
Jak ustawić reklamę na facebooku dla trenera personalnego? Stosunkowo łatwo jeśli poznasz kilka prostych zasad zamieszczania reklam na facebooku. Jeśli się chcesz za to zabrać na własną rękę to przeczytaj najważniejsze zasady zamieszczania reklam aby Twoje konto nie zostało zbanowane przez facebooka. Możesz to zrobić TUTAJ. Tym sposobem przechodzimy do płatnych metod pozyskiwania klientów na treningi personalne.
Wielu trenerów personalnych, którzy szukają sposobu na pozyskanie nowych klientów używa przycisku promuj post na facebooku czy instagramie. Niestety po pewnym czasie są zirytowani bo reklama na facebooku nie działa. Aby tworzyć reklamy musimy wiedzieć co chcemy osiągnąć. Jeśli chcemy pozyskiwać klientów do swojego biznesu to warto skierować działania na pozyskanie kontaktu do klienta i porozmawianie z nim. Kontakt to w marketingu tzw. lead. Obecnie najskuteczniejsze reklamy na facebooku, ukierunkowane na pozyskiwanie klientów dla trenerów personalnych to takie z celem na wiadomość oraz pozostawienie kontaktu czyli formularz błyskawiczny na facebooku.
Stosując taką właśnie metodę pomagając jednemu z moich klientów uzyskaliśmy taki wynik:

Inny mój klient – trener personalny, który jest w moim rocznym programie ma takie wyniki:

Inny sposób to długoterminowe działania, które tworzą lejek marketingowy. Polega to na stworzeniu materiałów, które są np. na Twojej stronie internetowej. Treści muszą być napisane w odpowiedni sposób aby wyżej wyświetlały się w wynikach wyszukiwania. Dlatego właśnie strona internetowa dla trenera personalnego to również rzecz o której należy pamiętać. To co ja polecam to strona wykonana na WordPress ponieważ ma dużo wtyczek i integracji, łatwo można ją samodzielnie konfigurować czy zmieniać treści.
Strona internetowa dla trenera personalnego
Wielu trenerów personalnych sądzi, że strona internetowa dla trenera potrzebna jest tylko po to by wstawić tam ofertę. Pokazanie oferty jest oczywiście bardzo ważne jednak stronę należy traktować jak centrum naszego biznesu. Dlaczego tak się dzieje?
Na stronie internetowej możemy umieścić piksel facebooka, który jest kawałkiem kodu. Umożliwia nam on „rejestrowanie” kto był na naszej stronie i dzięki temu możemy później do takiej osoby wrócić z reklamą. Wtedy reklama nie wyświetla się wszystkim tylko tym, którzy odwiedzili naszą stronę, a nawet konkretną zakładkę na naszej stronie – np. ofertę. Jeśli ustawimy sobie zdarzenia w menadżerze zdarzeń to mamy również możliwość monitorowania tego kto u nas coś kupił, bądź zostawił kontakt jeśli mamy taki formularz na stronie. To daje nam kolejną możliwość. Znajdowanie przez system facebooka osób podobnych do tych, które już coś u nas kupiły. To świetna informacja ponieważ kolejni klienci trafiają do nas szybciej i niższym kosztem.
Jeżeli poważnie myślisz o biznesie trenera personalnego i chcesz się tym zajmować na pełny etat to warto wziąć te wszystkie elementy pod uwagę. Aby postawić stronę, skonfigurować wszystko, poniesiesz jednorazowy wydatek, który w rzeczywistości będzie bardzo dobrą inwestycją, która oszczędzi wiele Twoich pieniędzy i pozwoli zarabiać dużo więcej. To pozwoli Ci zbudować biznes trenera personalnego na lata i stworzyć system pozyskiwania klientów, który będzie pracował dla Ciebie non-stop.
Wiele lat zajęło mi analizowanie takich mechanizmów i wypracowanie schematów, które sprawdzają się najlepiej w branży trenerów personalnych. Wydałem również łącznie już ponad 150 000 zł na reklamy w swoim biznesie nie wliczając środków moich klientów. Dlatego wiem co działa, a co nie. Jeśli chcesz znacznie przyspieszyć swój rozwój i jesteś w stanie się zaangażować w ten proces to zapraszam Cię do mojego programu rozwojowego dla trenerów gdzie dostajesz materiały szkoleniowe dostępne cały czas, moje wsparcie na zamkniętej grupie oraz konsultacje na zoom, które odbywają się w każdą sobotę o 8.00. Inwestycja zwraca się średnio w 30-90 dni od momentu wprowadzenia tych działań. Kliknij w przycisk poniżej.